Monday, June 8, 2009

4D3N PADANG BUKITTINGGI/MANINJAU

4D3N PADANG BUKITTINGGI/MANINJAU

RM880 per person.

hotel : Maninjau -Nuansa maninjau
Bukit tinggi - Sari Bundo


Flight Detail : 24 JULY 2009 AK 470 KUL / PDG 0750 - 0800
27 JULY 2009 AK 457 PDG / KUL 1450—1650


Package Include :
-Return Air ticket KUL/PDG/KUL by Air Asia
-3 nights accommodation
-Daily breakfast at hotel
-Meals as per itinerary
-Return airport transfer
-All tour and transfer as per itinerary
-Tipping for guide and driver


Package Exclude :
-Return Airport taxes Rp100,000
-Personal expenses


HARI 1 PADANG / MANINJAU ( L/D )
Sesampai di Bandara International airport Minangkabau, rombongan sudah ditunggu oleh perwakilan dan akan dibawa untuk Padang City tour dengan mengunjungi Kampung China, Pelabuhan Muara, Pantai Padang dan shopping di Pasar Raya. Lalu perjalanan diteruskan menuju Embun pagi. Singgah sebentar di Lembah Anai dan Pusat Informasi Adat Kebudayaan Minangkabau Padang Panjang, makan siang di Pak Datuk restoran. Perjalanan dilanjutkan menuju kampong Pandai Sikek yang terkenal dengan kerajinan tenun songket dan ukiran kayu dan juga singgah di Sulaman Putri Minang. Petang sampai di Embun pagi dan check in hotel. Makan malam disediakan di restoran.

HARI 2 EMBUN PAGI – BUKIT TINGGI ( B/L/D )
Selepas sarapan pagi check out hotel dan tour e Danau Maninjau melalui kelok 44 untuk mengunjungi museum Rumah kelahiran HAMKA. Dalam perjalanan menuju ke Bukit Tinggi singgah di kampong Kota Gadang yang terkenal dengan kerajinan perak, makan siang di restoran. Kemudian lawatan di Bukit Tinggi mengunjungi Taman Panoraman, Ngarai Sianok, Lobang Jepang, Jam Gadang dan acara bebas di Pasar Atas untuk shopping. Makan malam disediakan di restoran.

HARI 3 MINANGKABAU TOUR ( B/L/D )
Selepas sarapan pagi, lawatan menuju Batu sangkar yang dahulunya merupakan pusat kebudayaan Minangkabau. Dalam perjalanan singgah di TABEK Patah tempat industri kopi dan pisang salai serta mengunjungi Istana Putri Lindung Bulan. Makan siang di restoran Pondok Flora dengan specific ikan bakar. Perjalanan kembali ke Bukit Tinggi melalui kampong Pariangan. Acara bebas untuk bershopping di Pasar Atas. Makan malam di restoran.

HARI 4 BUKIT TINGGI – AIRPORT ( B/L )
Selepas sarapan pagi berangkat menuju ke airport

No comments:

Post a Comment